HSL-spoor Prinsenbeek

Onderzoek naar betonrot bij HSL Zuid en Betuweroute

Er zijn op dit moment onderzoeken gaande naar betonrot bij de goederenspoorlijn Betuweroute en de HSL Zuid. Met name bij de HSL Zuid kan betonrot voor grote problemen zorgen, omdat de fundering van vrijwel het gehele traject van 147 kilometer uit beton bestaat. Ook voor de Betuweroute kan aantasting van het beton negatieve gevolgen hebben voor de levensduur. Om betonrot tegen te gaan zijn nieuwe investeringen nodig die nog niet zijn begroot.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderzoek naar betonrot bij HSL Zuid en Betuweroute”

Eugène Zeldenrijk ∴|17.09.15|20:13

Vertrouwen op alleen de regeltjes (UAV-GC, IPM model SCB, ISO 9001 en de inkoop geldgedreven contactvoorwaarden blijken dus de verkeerde incentives voor bouwers om kwaliteit te bieden die de vereiste 100 jaar moet doorstaan. RWS gunt nog steeds volgens EMVI en Systeem Gerichte Contractbeheersing…
#vindikleuk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek naar betonrot bij HSL Zuid en Betuweroute | SpoorPro.nl
HSL-spoor Prinsenbeek

Onderzoek naar betonrot bij HSL Zuid en Betuweroute

Er zijn op dit moment onderzoeken gaande naar betonrot bij de goederenspoorlijn Betuweroute en de HSL Zuid. Met name bij de HSL Zuid kan betonrot voor grote problemen zorgen, omdat de fundering van vrijwel het gehele traject van 147 kilometer uit beton bestaat. Ook voor de Betuweroute kan aantasting van het beton negatieve gevolgen hebben voor de levensduur. Om betonrot tegen te gaan zijn nieuwe investeringen nodig die nog niet zijn begroot.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderzoek naar betonrot bij HSL Zuid en Betuweroute”

Eugène Zeldenrijk ∴|17.09.15|20:13

Vertrouwen op alleen de regeltjes (UAV-GC, IPM model SCB, ISO 9001 en de inkoop geldgedreven contactvoorwaarden blijken dus de verkeerde incentives voor bouwers om kwaliteit te bieden die de vereiste 100 jaar moet doorstaan. RWS gunt nog steeds volgens EMVI en Systeem Gerichte Contractbeheersing…
#vindikleuk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.