ERTMS, spoortraject Zevenaar-Duitsland, foto: Alstom

Spoortraject Zevenaar-Duitsland heeft nieuwe lay-out met ERTMS

Het spoortraject tussen Zevenaar en de Duitse grens is maandag succesvol in gebruik genomen nadat het een nieuwe lay-out heeft gekregen en is uitgerust met het Europese systeem ERTMS Level 2 van Alstom. Dankzij de nieuwe lay-out en het ERTMS-systeem kunnen er meer treinen op een veilige en betrouwbare manier tussen Zevenaar en Duitsland rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spoortraject Zevenaar-Duitsland heeft nieuwe lay-out met ERTMS”

Arco Sierts|29.09.15|12:26

Klopt het dat nu op Zevenaar-Rijksgrens de lichtseinen buiten bedrijf zijn? Zo ja, dan is er sprake van een primeur voor het conventionele spoorwegnet, en is daarmee de ERTMS-migratie van het bestaande spoorwegnet daadwerkelijk begonnen! Tot nu toe was ‘puur Level-2’ iets voor nieuwe lijnen, ook elders in Europa. Vreemd dat hier niet meer aandacht aan wordt besteed, want dit is best wel iets om trots op te zijn! Ook over de Level-3-proef bij Lelystad hult iedereen zich in stilzwijgen. Waarom?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoortraject Zevenaar-Duitsland heeft nieuwe lay-out met ERTMS | SpoorPro.nl
ERTMS, spoortraject Zevenaar-Duitsland, foto: Alstom

Spoortraject Zevenaar-Duitsland heeft nieuwe lay-out met ERTMS

Het spoortraject tussen Zevenaar en de Duitse grens is maandag succesvol in gebruik genomen nadat het een nieuwe lay-out heeft gekregen en is uitgerust met het Europese systeem ERTMS Level 2 van Alstom. Dankzij de nieuwe lay-out en het ERTMS-systeem kunnen er meer treinen op een veilige en betrouwbare manier tussen Zevenaar en Duitsland rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spoortraject Zevenaar-Duitsland heeft nieuwe lay-out met ERTMS”

Arco Sierts|29.09.15|12:26

Klopt het dat nu op Zevenaar-Rijksgrens de lichtseinen buiten bedrijf zijn? Zo ja, dan is er sprake van een primeur voor het conventionele spoorwegnet, en is daarmee de ERTMS-migratie van het bestaande spoorwegnet daadwerkelijk begonnen! Tot nu toe was ‘puur Level-2’ iets voor nieuwe lijnen, ook elders in Europa. Vreemd dat hier niet meer aandacht aan wordt besteed, want dit is best wel iets om trots op te zijn! Ook over de Level-3-proef bij Lelystad hult iedereen zich in stilzwijgen. Waarom?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.