werkzaamheden, spoor, onderhoud

ProRail ontbindt onderhands verlengde onderhoudscontracten

Spoorbeheerder ProRail ontbindt vier onderhoudscontracten die het bedrijf tegen de regels onderhands heeft verlengd. Voor de projecten komt zo snel mogelijk een openbare aanbesteding. Het gaat om contracten met Asset Rail, Strukton Rail, BAM Rail en VolkerRail. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld woensdag in een brief aan de Tweede Kamer. De directieleden verantwoordelijk voor de verlenging mogen zich niet meer bezig houden met aanbestedingen. Het dossier komt in handen van president-directeur Pier Eringa.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

4 reacties op “ProRail ontbindt onderhands verlengde onderhoudscontracten”

Erland Tegelberg|27.08.15|11:31

Staatssecretaris Mansveld had het ook bij SpoorPro.nl kunnen lezen ;-)

Wiebe Goossen|27.08.15|14:11

Wat een gedoe met die aanbesteding! Voldoet zus niet, voldoet zo niet… Het kan alleen maar méér geld kosten en ook nog méér werkonzekerheid voor de betrokken bedrijven. Kwaliteitscontrole kan ook op een andere manier. Europees gekwezel lap ik aan mijn laars!

John Hogaarts|27.08.15|14:31

Ik neem aan de genoemde aannemers tevreden waren met de vorige beslissing om de contracten onderhands te verlengen tot 2018.
Het is nooit leuk als je een gebied hebt waar je jaren op en aan gewerkt hebt met dit soort aanbestedingsprocedures kwijt te raken. Het geeft binnen een bedrijf weer een hoop heisa met je personeel en de huisvesting.
Alles onder het mom dat het goedkoper moet. Je kunt een aannemer er ook op aanspreken en afspraken maken hoe men (ProRail) het wil hebben.

Eugène Zeldenrijk ∴|30.08.15|23:54

Jammer dat er zo weinig lering wordt getrokken uit die andere OV sector Busvervoer waarin na elke aanbesteding het gesleep met mens en materieel maar zelden tot een betere prijs/kwaliteit verhouding leidt omdat de terugverdientijd te kort is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail ontbindt onderhands verlengde onderhoudscontracten | SpoorPro.nl
werkzaamheden, spoor, onderhoud

ProRail ontbindt onderhands verlengde onderhoudscontracten

Spoorbeheerder ProRail ontbindt vier onderhoudscontracten die het bedrijf tegen de regels onderhands heeft verlengd. Voor de projecten komt zo snel mogelijk een openbare aanbesteding. Het gaat om contracten met Asset Rail, Strukton Rail, BAM Rail en VolkerRail. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld woensdag in een brief aan de Tweede Kamer. De directieleden verantwoordelijk voor de verlenging mogen zich niet meer bezig houden met aanbestedingen. Het dossier komt in handen van president-directeur Pier Eringa.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

4 reacties op “ProRail ontbindt onderhands verlengde onderhoudscontracten”

Erland Tegelberg|27.08.15|11:31

Staatssecretaris Mansveld had het ook bij SpoorPro.nl kunnen lezen ;-)

Wiebe Goossen|27.08.15|14:11

Wat een gedoe met die aanbesteding! Voldoet zus niet, voldoet zo niet… Het kan alleen maar méér geld kosten en ook nog méér werkonzekerheid voor de betrokken bedrijven. Kwaliteitscontrole kan ook op een andere manier. Europees gekwezel lap ik aan mijn laars!

John Hogaarts|27.08.15|14:31

Ik neem aan de genoemde aannemers tevreden waren met de vorige beslissing om de contracten onderhands te verlengen tot 2018.
Het is nooit leuk als je een gebied hebt waar je jaren op en aan gewerkt hebt met dit soort aanbestedingsprocedures kwijt te raken. Het geeft binnen een bedrijf weer een hoop heisa met je personeel en de huisvesting.
Alles onder het mom dat het goedkoper moet. Je kunt een aannemer er ook op aanspreken en afspraken maken hoe men (ProRail) het wil hebben.

Eugène Zeldenrijk ∴|30.08.15|23:54

Jammer dat er zo weinig lering wordt getrokken uit die andere OV sector Busvervoer waarin na elke aanbesteding het gesleep met mens en materieel maar zelden tot een betere prijs/kwaliteit verhouding leidt omdat de terugverdientijd te kort is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.