Tracktex, spoor, Alom, rails

Filterdoek vermindert negatieve impact van kleivorming spoor

Kleivorming bij het spoor kan negatieve gevolgen hebben voor het treinverkeer. Doordat de klei bij slecht weer vermengt met regenwater, raakt de spoorballast sneller vervuild. Daardoor is er vaker onderhoud nodig. Een toepassing uit Engeland waarbij een filterdoek de spoorballast van modder en klei scheidt, kan hierbij uitkomst bieden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Filterdoek vermindert negatieve impact van kleivorming spoor”

Geert Bijker|31.07.15|08:59

Kilometers Filtervliesdoek gelegd onder de sporen in Nederland met de RM 80 en de Matisa C750 kettinghor machine,s van Strukton is dus niet nieuw, of het moet een anders soort doek wezen ????.Gr

Mark van den Rijen|31.07.15|14:28

@ Geert Bijker, Het betreft zeker een uniek en speciaal filterdoek. De Prorail erkende filtervliezen en Geogrids functioneren niet naar behoren bij kleiondergronden. Hiervoor is Tracktex® ontwikkeld om naast de standaard filtervliezen een duurzame oplossing te bieden voor deze specifieke probleemlocaties.

Geert Bijker|07.08.15|08:18

Je ziet maar weer, dat er op dat gebied de tijd ook niet stil staat.Onderzoeken en testen gaan steeds door, ter verbetering en ligging van de sporen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.