Station Hoek van Holland Strand, ontwerp, Hoekse Lijn

Bombardier krijgt opdracht voor beveiligingssysteem Hoekse Lijn

Station Hoek van Holland Strand, ontwerp, Hoekse Lijn

Bombardier heeft de aanbesteding voor de installatie van het beveiligingssysteem op de metroverbinding Hoekse Lijn gewonnen. Het gaat om een contract ter waarde van 25 miljoen euro. De opdrachtgever van dit project is stadsvervoerder RET, die straks het beheer van ProRail overneemt. 


De opdracht gaat om het maken van het ontwerp, het leveren, monteren en opleveren van het spoorbeveiligingssysteem en de benodigde baanapparatuur voor de Hoekse Lijn. Het nieuwe spoorbeveiligingssysteem bedient straks de metro en zorgt ervoor het metroverkeer en het spoorgoederenvervoer van elkaar gescheiden blijft. Het gaat om de implementatie van een bestaand systeem.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Bombardier krijgt opdracht voor beveiligingssysteem Hoekse Lijn”

Derk Van Dorth|27.07.15|14:10

Dan ben ik wel benieuwd hoe lang die ombouw gaat duren? De Zoetermeerlijn zou omgebouwd worden van juni tot oktober 2006 tot sneltramlijn. Ingebruikname volgde uiteindelijk pas een heel jaar later, in oktober 2007.

Arco Sierts|29.07.15|22:51

@Derk: is ooit duidelijk geworden wat daar de oorzaak van is geweest? Net zoiets als met de Fyra, gewoon wat roepen en aanbesteding binnenharken, en later maar zien wat er van terecht komt? Dat zou hard afgestraft moeten worden, maar de praktijk is anders.

Bombardier heeft in dat opzicht de schijn tegen, de beveiliging op Asd-Ut was jaren te laat klaar en is nooit conform de oorspronkelijke 200 km/u en omschakelbare seingeving gerealiseerd. ETCS-treinapparatuur idem ellende. Ik ben benieuwd…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bombardier krijgt opdracht voor beveiligingssysteem Hoekse Lijn | SpoorPro.nl
Station Hoek van Holland Strand, ontwerp, Hoekse Lijn

Bombardier krijgt opdracht voor beveiligingssysteem Hoekse Lijn

Station Hoek van Holland Strand, ontwerp, Hoekse Lijn

Bombardier heeft de aanbesteding voor de installatie van het beveiligingssysteem op de metroverbinding Hoekse Lijn gewonnen. Het gaat om een contract ter waarde van 25 miljoen euro. De opdrachtgever van dit project is stadsvervoerder RET, die straks het beheer van ProRail overneemt. 


De opdracht gaat om het maken van het ontwerp, het leveren, monteren en opleveren van het spoorbeveiligingssysteem en de benodigde baanapparatuur voor de Hoekse Lijn. Het nieuwe spoorbeveiligingssysteem bedient straks de metro en zorgt ervoor het metroverkeer en het spoorgoederenvervoer van elkaar gescheiden blijft. Het gaat om de implementatie van een bestaand systeem.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Bombardier krijgt opdracht voor beveiligingssysteem Hoekse Lijn”

Derk Van Dorth|27.07.15|14:10

Dan ben ik wel benieuwd hoe lang die ombouw gaat duren? De Zoetermeerlijn zou omgebouwd worden van juni tot oktober 2006 tot sneltramlijn. Ingebruikname volgde uiteindelijk pas een heel jaar later, in oktober 2007.

Arco Sierts|29.07.15|22:51

@Derk: is ooit duidelijk geworden wat daar de oorzaak van is geweest? Net zoiets als met de Fyra, gewoon wat roepen en aanbesteding binnenharken, en later maar zien wat er van terecht komt? Dat zou hard afgestraft moeten worden, maar de praktijk is anders.

Bombardier heeft in dat opzicht de schijn tegen, de beveiliging op Asd-Ut was jaren te laat klaar en is nooit conform de oorspronkelijke 200 km/u en omschakelbare seingeving gerealiseerd. ETCS-treinapparatuur idem ellende. Ik ben benieuwd…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.