Storm, NS, verstoring

80 procent minder verstoringen met tongrolsysteem voor wissels

Een speciaal tongrolsysteem voor wissels heeft ervoor gezorgd dat het aantal infraverstoringen op diverse trajecten in Zuid-Nederland met tachtig procent is teruggebracht. Dat blijkt uit een pilot van spoorbeheerder ProRail die het nieuwe systeem op zestig wissels uittestte. 40 procent van het totaal aantal infraverstoringen wordt veroorzaakt door techniek en 40 procent door derden, zoals bijvoorbeeld spoorlopers. Een groot deel van de technische storingen wordt veroorzaakt door mankementen aan wissels.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “80 procent minder verstoringen met tongrolsysteem voor wissels”

Ruud Beijer|04.12.14|16:25

Vroeger had je mensen die langs de baan liepen met een bokkepoot en een emmer smeervet.Die zetten de wissels in het vet.Gevolg?Veel minder storingen aan wissels .Gelukkig lopen er veel milieugekkies in ons land dus dit mag niet meer..

Marieke van Gompel|08.12.14|09:25

Reactie van Willem Schuddeboom:

Dit systeem van Austroroll bestaat al sinds 1992. Wel veel overheidsgeld voor prestige projecten, Betuweroute en HSL, en daardoor onvoldoende geld voor onderhoud van en investeringen voor het spoor voor de gewone reiziger.

Marieke van Gompel|08.12.14|09:25

Deel 2 reactie Willem Schuddeboom:

De splitsing van NS in Prorail en NS heeft geleid tot minder onderhoud aan het spoor en tot veel meer uitbesteding van werk door Prorail, een garantie voor problemen. De milieugekkies hebben dit probleem niet veroorzaakt, wel de aanhangers van het liberale marktdenken.

John Sanders|19.12.14|11:00

@Marieke van Gompel: heeft u ook hard en objectieve cijfers waaruit blijkt dat de kwaliteit van het spoor achteruit is gegaan sinds de splitsing (ook in relatie met het aantal spoorbewegingen en kilometers versus de financiële middelen/budgetten die toen en nu ter beschikking staan voor spooronderhoud) ? Zo maar wat roepen vanuit de onderbuik kan iedereen en helaas gebeurt dat ook veel te vaak (vroeger was alles beter etc.). Kortom waar zijn de feiten en cijfers ?

Marieke van Gompel|19.12.14|11:21

Beste John,

Ik heb deze reactie namens Willem Schuddeboom geplaatst omdat hij geen account heeft bij Facebook of LinkedIn.

John Sanders|22.12.14|08:42

@Marieke van Gompel: excuus, mijn reactie was dan ook bedoeld voor de heer van Schuddeboom, had ik expliciet moeten noemen :-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

80 procent minder verstoringen met tongrolsysteem voor wissels | SpoorPro.nl
Storm, NS, verstoring

80 procent minder verstoringen met tongrolsysteem voor wissels

Een speciaal tongrolsysteem voor wissels heeft ervoor gezorgd dat het aantal infraverstoringen op diverse trajecten in Zuid-Nederland met tachtig procent is teruggebracht. Dat blijkt uit een pilot van spoorbeheerder ProRail die het nieuwe systeem op zestig wissels uittestte. 40 procent van het totaal aantal infraverstoringen wordt veroorzaakt door techniek en 40 procent door derden, zoals bijvoorbeeld spoorlopers. Een groot deel van de technische storingen wordt veroorzaakt door mankementen aan wissels.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “80 procent minder verstoringen met tongrolsysteem voor wissels”

Ruud Beijer|04.12.14|16:25

Vroeger had je mensen die langs de baan liepen met een bokkepoot en een emmer smeervet.Die zetten de wissels in het vet.Gevolg?Veel minder storingen aan wissels .Gelukkig lopen er veel milieugekkies in ons land dus dit mag niet meer..

Marieke van Gompel|08.12.14|09:25

Reactie van Willem Schuddeboom:

Dit systeem van Austroroll bestaat al sinds 1992. Wel veel overheidsgeld voor prestige projecten, Betuweroute en HSL, en daardoor onvoldoende geld voor onderhoud van en investeringen voor het spoor voor de gewone reiziger.

Marieke van Gompel|08.12.14|09:25

Deel 2 reactie Willem Schuddeboom:

De splitsing van NS in Prorail en NS heeft geleid tot minder onderhoud aan het spoor en tot veel meer uitbesteding van werk door Prorail, een garantie voor problemen. De milieugekkies hebben dit probleem niet veroorzaakt, wel de aanhangers van het liberale marktdenken.

John Sanders|19.12.14|11:00

@Marieke van Gompel: heeft u ook hard en objectieve cijfers waaruit blijkt dat de kwaliteit van het spoor achteruit is gegaan sinds de splitsing (ook in relatie met het aantal spoorbewegingen en kilometers versus de financiële middelen/budgetten die toen en nu ter beschikking staan voor spooronderhoud) ? Zo maar wat roepen vanuit de onderbuik kan iedereen en helaas gebeurt dat ook veel te vaak (vroeger was alles beter etc.). Kortom waar zijn de feiten en cijfers ?

Marieke van Gompel|19.12.14|11:21

Beste John,

Ik heb deze reactie namens Willem Schuddeboom geplaatst omdat hij geen account heeft bij Facebook of LinkedIn.

John Sanders|22.12.14|08:42

@Marieke van Gompel: excuus, mijn reactie was dan ook bedoeld voor de heer van Schuddeboom, had ik expliciet moeten noemen :-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.