Meettrein, TU Delft, Railbouwkunde,

Laser in meettrein maakt preventief spooronderhoud mogelijk

VIDEO – Monitoring van het spoor met een laser in een meettrein dient er voor te zorgen dat spooraannemers spooronderhoud efficiënter en tegen lagere kosten kunnen uitvoeren. Op basis van de trillingen van de spoorstaven kan het systeem achter de laser de staat van het spoor nauwkeurig vaststellen. Dit is een van de meetsystemen die onderzoekers van de TU Delft op dit moment aan het inbouwen zijn in een testtrein. Bezoekers van de SpoorParade in Amersfoort konden een kijkje nemen in dit voertuig.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Laser in meettrein maakt preventief spooronderhoud mogelijk”

Henk-Jan Wormgoor|24.10.14|09:37

Prima; dat moeten we hebben. Compliment TU-Delft. En nu verder!
– Laser en GPS uitlijning spoor,
– trillingsmeting aan iedere goederentrein met alert/alarm en melding incl. gps data/treinsnelheid/tijd/treincode aan spoortoezicht; ramp/ontspoor/schade/hinder beveiliging,
– weegbrug en acoustische detectie van railmaterieelfouten op ieder traject,
– trillingsreductie van het spoor,
– dynamische en statische simulaties, controles en optimalisatie van spoorbruggen
– etc. etc.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Laser in meettrein maakt preventief spooronderhoud mogelijk | SpoorPro.nl
Meettrein, TU Delft, Railbouwkunde,

Laser in meettrein maakt preventief spooronderhoud mogelijk

VIDEO – Monitoring van het spoor met een laser in een meettrein dient er voor te zorgen dat spooraannemers spooronderhoud efficiënter en tegen lagere kosten kunnen uitvoeren. Op basis van de trillingen van de spoorstaven kan het systeem achter de laser de staat van het spoor nauwkeurig vaststellen. Dit is een van de meetsystemen die onderzoekers van de TU Delft op dit moment aan het inbouwen zijn in een testtrein. Bezoekers van de SpoorParade in Amersfoort konden een kijkje nemen in dit voertuig.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Laser in meettrein maakt preventief spooronderhoud mogelijk”

Henk-Jan Wormgoor|24.10.14|09:37

Prima; dat moeten we hebben. Compliment TU-Delft. En nu verder!
– Laser en GPS uitlijning spoor,
– trillingsmeting aan iedere goederentrein met alert/alarm en melding incl. gps data/treinsnelheid/tijd/treincode aan spoortoezicht; ramp/ontspoor/schade/hinder beveiliging,
– weegbrug en acoustische detectie van railmaterieelfouten op ieder traject,
– trillingsreductie van het spoor,
– dynamische en statische simulaties, controles en optimalisatie van spoorbruggen
– etc. etc.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.