Spoorbrug over de Waal bij Nijmegen

Verstevigende pijlers van spoorbrug bij Nijmegen gereed

De betonnen verstevigingswanden rondom de drie pijlers van de spoorbrug over de Waal bij Nijmegen zijn klaar voor het water. De wanden zijn tot 22 meter diep, 1,5 meter dik en zo’n 100 meter lang. Rijkswaterstaat kan nu verder met het graven van de nevengeul om de bewoners tegen hoogwater te beschermen.

“Voor ProRail is het werk aan de brugpijlers voor het project Ruimte voor de Rivier een bijzondere eend in de bijt. Anders dan alle andere spoorprojecten die we doen. We zijn trots dat wij ook een bijdrage mogen leveren aan het belangrijke doel van waterveiligheid, en dat zonder het treinverkeer te hinderen”, aldus regiodirecteur Jan Mulder van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verstevigende pijlers van spoorbrug bij Nijmegen gereed | SpoorPro.nl
Spoorbrug over de Waal bij Nijmegen

Verstevigende pijlers van spoorbrug bij Nijmegen gereed

De betonnen verstevigingswanden rondom de drie pijlers van de spoorbrug over de Waal bij Nijmegen zijn klaar voor het water. De wanden zijn tot 22 meter diep, 1,5 meter dik en zo’n 100 meter lang. Rijkswaterstaat kan nu verder met het graven van de nevengeul om de bewoners tegen hoogwater te beschermen.

“Voor ProRail is het werk aan de brugpijlers voor het project Ruimte voor de Rivier een bijzondere eend in de bijt. Anders dan alle andere spoorprojecten die we doen. We zijn trots dat wij ook een bijdrage mogen leveren aan het belangrijke doel van waterveiligheid, en dat zonder het treinverkeer te hinderen”, aldus regiodirecteur Jan Mulder van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam
Tel: +31 (0)10-2801014
redactie@spoorpro.nl