Station, Bad Nieuweschans

Treinen kunnen 140 rijden tussen Zuidbroek en Winschoten

De treinen tussen de stations Zuidbroek en Winschoten kunnen 140 kilometer per uur rijden, waar ze nu nog 100 kilometer per uur rijden. Dat blijkt uit een onderzoek dat ProRail deed naar de snelheid van de treinen op dit baanvak. De spoorbeheerder voerde dit uit in opdracht van de provincie Groningen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Treinen kunnen 140 rijden tussen Zuidbroek en Winschoten”

Peter|13.11.13|16:40

Dan ben je straks 10 minuten eerder in Leer en sta je daar 10 minuten langer te wachten op de trein naar Bremen. Dus ik begrijp het voordeelniet helemaal, tenzij Arriva daardoor kort zou kunnen keren in Leer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinen kunnen 140 rijden tussen Zuidbroek en Winschoten | SpoorPro.nl
Station, Bad Nieuweschans

Treinen kunnen 140 rijden tussen Zuidbroek en Winschoten

De treinen tussen de stations Zuidbroek en Winschoten kunnen 140 kilometer per uur rijden, waar ze nu nog 100 kilometer per uur rijden. Dat blijkt uit een onderzoek dat ProRail deed naar de snelheid van de treinen op dit baanvak. De spoorbeheerder voerde dit uit in opdracht van de provincie Groningen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Treinen kunnen 140 rijden tussen Zuidbroek en Winschoten”

Peter|13.11.13|16:40

Dan ben je straks 10 minuten eerder in Leer en sta je daar 10 minuten langer te wachten op de trein naar Bremen. Dus ik begrijp het voordeelniet helemaal, tenzij Arriva daardoor kort zou kunnen keren in Leer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.