werkzaamheden, onderhoud, station

Nachtelijke buitendienststellingen voor spooronderhoud korter



Het nachtelijk spooronderhoud wordt vanaf 15 december van 5,5 uur naar een maximum van 4 uur teruggebracht. Op die dag gaat de dienstregeling van 2014 in, waarvoor de regels voor werken aan het spoor zijn aangescherpt. Bij nachtelijke spoorwerkzaamheden geldt dat beide parallelsporen worden gesloten. De tijd voor spoorwerkzaamheden is teruggebracht om de treindienst zo min mogelijk te hinderen met deze nieuwe werkwijze.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Nachtelijke buitendienststellingen voor spooronderhoud korter”

Michiel ten Broek|29.08.13|12:36

Dit is een stuitend geval van misbruik van het ongeval te Westerpark voor het oplossen van een heel ander probleem, namelijk het gecompliceerde onderhoudsrooster. De aanbevelingen nav Westerpark gaan helemaal niet over het vermijden van enkelspoorrijden, maar over het voorkomen van een geplande stop op een onverwachte plaats, zoals bij overloopwissels en dergelijke. Een enkelspoorraster tussen twee stations kan dus wel, wat juist voor reizigerstreinen (nachtnet) van belang en goed mogelijk is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nachtelijke buitendienststellingen voor spooronderhoud korter | SpoorPro.nl
werkzaamheden, onderhoud, station

Nachtelijke buitendienststellingen voor spooronderhoud korter



Het nachtelijk spooronderhoud wordt vanaf 15 december van 5,5 uur naar een maximum van 4 uur teruggebracht. Op die dag gaat de dienstregeling van 2014 in, waarvoor de regels voor werken aan het spoor zijn aangescherpt. Bij nachtelijke spoorwerkzaamheden geldt dat beide parallelsporen worden gesloten. De tijd voor spoorwerkzaamheden is teruggebracht om de treindienst zo min mogelijk te hinderen met deze nieuwe werkwijze.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Nachtelijke buitendienststellingen voor spooronderhoud korter”

Michiel ten Broek|29.08.13|12:36

Dit is een stuitend geval van misbruik van het ongeval te Westerpark voor het oplossen van een heel ander probleem, namelijk het gecompliceerde onderhoudsrooster. De aanbevelingen nav Westerpark gaan helemaal niet over het vermijden van enkelspoorrijden, maar over het voorkomen van een geplande stop op een onverwachte plaats, zoals bij overloopwissels en dergelijke. Een enkelspoorraster tussen twee stations kan dus wel, wat juist voor reizigerstreinen (nachtnet) van belang en goed mogelijk is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.