Treinbotsing Luxemburg, foto: Police Grand-Ducale

Machinist komt om bij treinbotsing in Luxemburg

Foto: Police Grand-Ducale

Een machinist is dinsdagochtend om het leven gekomen bij een botsing tussen een goederentrein en een passagierstrein in Luxemburg, vlak voor de grens met Frankrijk. Het gaat om de machinist van de passagierstrein. Een conducteur van de passagierstrein en de machinist van de goederentrein raakten gewond. Het ongeluk gebeurde op het spoortraject tussen Bettembourg in Luxemburg en het Franse Zoufftgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Machinist komt om bij treinbotsing in Luxemburg”

Raymond Van Den Hoven|16.02.17|13:12

Niet in de verleden tijd praten als de gevolgen van het ongeluk nog steeds voortduren. Het Belgische artikel spreekt ook over “ligt minstens 48 uur stil”. Echte waarheid is te vinden bij de CFL zelf: http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/de/actualites/actus/trafic-suspendu-entre-le-luxembourg-et-la-france-situation-au-15-f%C3%A9vrier = treinverkeer pas maandag weer normaal.
Als dit bericht al halve waarheden bevat, hoe moet ik dan andere berichten wel geloven waar ik minder verstand van heb?

Marieke van Gompel|16.02.17|14:41

Beste Raymond,
Bedankt voor jouw reactie. Het bericht is inmiddels aangepast met de laatst bekende informatie.

Eric Struch|23.02.17|17:10

Dit ongeval doet mij helaas erg denken aan de ramp bij Schiedam in 1976, waarbij een door een loc 1300 getrokken internationale trein en een uit SGM bestaande stoptrein op elkaar botsten. Hierbij desintegreerde de voorste bak van de stoptrein volledig en drukte de loc de afgescheurde cabine van het treinstel tot aan de wagenovergang. Er vielen 24 doden . De lessen die NS uit dit ongeluk heeft getrokken, hebben eind jaren 80 geleid tot een nieuwe botsfilosofie voor rollend materieel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Machinist komt om bij treinbotsing in Luxemburg | SpoorPro.nl
Treinbotsing Luxemburg, foto: Police Grand-Ducale

Machinist komt om bij treinbotsing in Luxemburg

Foto: Police Grand-Ducale

Een machinist is dinsdagochtend om het leven gekomen bij een botsing tussen een goederentrein en een passagierstrein in Luxemburg, vlak voor de grens met Frankrijk. Het gaat om de machinist van de passagierstrein. Een conducteur van de passagierstrein en de machinist van de goederentrein raakten gewond. Het ongeluk gebeurde op het spoortraject tussen Bettembourg in Luxemburg en het Franse Zoufftgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Machinist komt om bij treinbotsing in Luxemburg”

Raymond Van Den Hoven|16.02.17|13:12

Niet in de verleden tijd praten als de gevolgen van het ongeluk nog steeds voortduren. Het Belgische artikel spreekt ook over “ligt minstens 48 uur stil”. Echte waarheid is te vinden bij de CFL zelf: http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/de/actualites/actus/trafic-suspendu-entre-le-luxembourg-et-la-france-situation-au-15-f%C3%A9vrier = treinverkeer pas maandag weer normaal.
Als dit bericht al halve waarheden bevat, hoe moet ik dan andere berichten wel geloven waar ik minder verstand van heb?

Marieke van Gompel|16.02.17|14:41

Beste Raymond,
Bedankt voor jouw reactie. Het bericht is inmiddels aangepast met de laatst bekende informatie.

Eric Struch|23.02.17|17:10

Dit ongeval doet mij helaas erg denken aan de ramp bij Schiedam in 1976, waarbij een door een loc 1300 getrokken internationale trein en een uit SGM bestaande stoptrein op elkaar botsten. Hierbij desintegreerde de voorste bak van de stoptrein volledig en drukte de loc de afgescheurde cabine van het treinstel tot aan de wagenovergang. Er vielen 24 doden . De lessen die NS uit dit ongeluk heeft getrokken, hebben eind jaren 80 geleid tot een nieuwe botsfilosofie voor rollend materieel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.