Passagierstrein SBB, foto: foto: ©SBB CFF FFS

SBB gaat met trein zonder machinist rijden

Foto: uit media-archief SBB

De Zwitserse spoorwegen SBB gaat een proef starten waarbij er met een trein zonder machinist wordt gereden. Het spoorbedrijf gaat dit doen als onderdeel van een groot digitaliseringsprogramma. Dat vertelde directeur Andreas Meyer maandag tijdens een presentatie in Zürich.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “SBB gaat met trein zonder machinist rijden”

Ronald Vergeer|15.02.17|18:09

Citaat; Dit is belangrijk, omdat klanten weten welke goederen worden vervoerd en op welk moment ze op de plek van bestemming aankomen.

Weet die klant dat nu niet dan? De klant heeft wat besteld toch? En die trein heeft toch een dienstregeling? Digitaliseren om te digitaliseren?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SBB gaat met trein zonder machinist rijden | SpoorPro.nl
Passagierstrein SBB, foto: foto: ©SBB CFF FFS

SBB gaat met trein zonder machinist rijden

Foto: uit media-archief SBB

De Zwitserse spoorwegen SBB gaat een proef starten waarbij er met een trein zonder machinist wordt gereden. Het spoorbedrijf gaat dit doen als onderdeel van een groot digitaliseringsprogramma. Dat vertelde directeur Andreas Meyer maandag tijdens een presentatie in Zürich.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “SBB gaat met trein zonder machinist rijden”

Ronald Vergeer|15.02.17|18:09

Citaat; Dit is belangrijk, omdat klanten weten welke goederen worden vervoerd en op welk moment ze op de plek van bestemming aankomen.

Weet die klant dat nu niet dan? De klant heeft wat besteld toch? En die trein heeft toch een dienstregeling? Digitaliseren om te digitaliseren?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.