Ombouw rijtuigen voor HSL in Ommen

NedTrain bouwt 300 Intercity-rijtuigen om voor HSL

Foto: NS

NedTrain bouwt in twaalf maanden tijd ruim driehonderd Intercity-rijtuigen om, zodat ze geschikt zijn om over de hogesnelheidslijn te rijden. Vorige week werd bij de onderhoudswerkplaats in Onnen bij Groningen het honderste rijtuig afgeleverd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “NedTrain bouwt 300 Intercity-rijtuigen om voor HSL”

bartrazin|30.11.16|22:29

Een trein kan natuurlijk niet aan beide kanten getrokken worden want dan worden de rijtuigen uit elkaar getrokken oftwel de treinen worden aan 1 kant getrokken een aan 1 kant geduwd,of zie ik dit wellicht verkeerd?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NedTrain bouwt 300 Intercity-rijtuigen om voor HSL | SpoorPro.nl
Ombouw rijtuigen voor HSL in Ommen

NedTrain bouwt 300 Intercity-rijtuigen om voor HSL

Foto: NS

NedTrain bouwt in twaalf maanden tijd ruim driehonderd Intercity-rijtuigen om, zodat ze geschikt zijn om over de hogesnelheidslijn te rijden. Vorige week werd bij de onderhoudswerkplaats in Onnen bij Groningen het honderste rijtuig afgeleverd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “NedTrain bouwt 300 Intercity-rijtuigen om voor HSL”

bartrazin|30.11.16|22:29

Een trein kan natuurlijk niet aan beide kanten getrokken worden want dan worden de rijtuigen uit elkaar getrokken oftwel de treinen worden aan 1 kant getrokken een aan 1 kant geduwd,of zie ik dit wellicht verkeerd?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.