Goederentrein station Tilburg Centraal 2

Dijksma gaat extra grensovergang realiseren voor spoorgoederenverkeer

Foto: Marieke van Gompel

Het tracé Heerlen – Herzogenrath wordt geschikt gemaakt voor goederenverkeer met elektrisch materieel. Dit zorgt voor een extra grensovergang voor het (omleiden van) spoorgoederenverkeer, waardoor het eventuele tekort aan capaciteit op omleidingsroutes met ongeveer de helft vermindert. Het traject wordt nu nauwelijks gebruikt omdat louter dieseltreinen die zijn uitgevoerd met het beveiligingssysteem ATB NG hier kunnen rijden. Dit schrijft Staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Dijksma gaat extra grensovergang realiseren voor spoorgoederenverkeer”

Hans Schoenmakers|21.07.16|13:58

Vreemd dat nu niet gesproken wordt over ’tijdelijk’. In Venlo wordt de bouw van een tunnel onder de Vierpaardjes van rijkswege tegengewerkt. Het baanvak Venlo-Kaldenkirchen (aan het eind van de Brabantroute) staat op de 4e plaats KWE/JAAR belaste baanvakken. Meer dan 42.000 ketelwagons denderen hier over een spoorwegovergang gelegen in de hoofdstructuur van de regio. Als we aan de route naar Schiphol hadden gelegen was de tunnel al lang gerealiseerd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dijksma gaat extra grensovergang realiseren voor spoorgoederenverkeer | SpoorPro.nl
Goederentrein station Tilburg Centraal 2

Dijksma gaat extra grensovergang realiseren voor spoorgoederenverkeer

Foto: Marieke van Gompel

Het tracé Heerlen – Herzogenrath wordt geschikt gemaakt voor goederenverkeer met elektrisch materieel. Dit zorgt voor een extra grensovergang voor het (omleiden van) spoorgoederenverkeer, waardoor het eventuele tekort aan capaciteit op omleidingsroutes met ongeveer de helft vermindert. Het traject wordt nu nauwelijks gebruikt omdat louter dieseltreinen die zijn uitgevoerd met het beveiligingssysteem ATB NG hier kunnen rijden. Dit schrijft Staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Dijksma gaat extra grensovergang realiseren voor spoorgoederenverkeer”

Hans Schoenmakers|21.07.16|13:58

Vreemd dat nu niet gesproken wordt over ’tijdelijk’. In Venlo wordt de bouw van een tunnel onder de Vierpaardjes van rijkswege tegengewerkt. Het baanvak Venlo-Kaldenkirchen (aan het eind van de Brabantroute) staat op de 4e plaats KWE/JAAR belaste baanvakken. Meer dan 42.000 ketelwagons denderen hier over een spoorwegovergang gelegen in de hoofdstructuur van de regio. Als we aan de route naar Schiphol hadden gelegen was de tunnel al lang gerealiseerd.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.