Alstom mag 79 nieuwe snelle treinen leveren aan NS

De Franse treinfabrikant Alstom mag definitief 79 nieuwe intercity’s leveren aan NS. Daarvoor hebben NS en Alstom vorige week een contract gesloten. Deze snelle intercity-treinen worden inzetbaar op de HSL én op het hoofdrailnet en kunnen 200 kilometer per uur rijden. Het contract bedraagt ruim 800 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

7 reacties op “Alstom mag 79 nieuwe snelle treinen leveren aan NS”

Herman Hoorweg|21.07.16|12:50

waarom niet ook met 300kv voor Belgie ?

Herman Hoorweg|21.07.16|12:52

waarom niet voor 3 kV voor Belgie

Loek van der Heide|21.07.16|16:25

In Limburg zet Arriva nu na 2021 3-stroomsoort-materieel in, Het lijkt mij dat met de spanningsystemen in ’t Alstom Coradio/-a concept een 2-spanningssysteem (1,8/3 kV) ook geen probleem hoeft te zijn.
En waar blijven Fryslân en Groningen/Weser-Ems nu met hun plannen voor -deel- elektrificatie op ’t Noorder Spoorwegstelsel Noord NL / Weser-Ems

Sèbastiaan de Groot|22.07.16|23:02

Ze kunnen beter de nieuwe treinen geschrikt maken voor 1500 en 3000 volt en 15000 volt en 25000 volt.
Zodat die nieuwe treinen ook in België en Duitsland en Frankrijk/Luxemburg kan rijden.

In de plaats van nu 1500 volt en 25000 volt.

Ik nu al zijn er problemen met treinen.
Waar door ze bij de grens stations moeten keren.

In deze tijd zijn er treinen die zonder problemen door kunnen rijden.
Nu zijn er problemen met trein dienst Duitsland Nederland en België.

Ronald de Visser|26.07.16|18:57

300 Kv dat is toch 300.000 Volt?

Ik ben blij dat de NS na het FYRA-debacle weer voor haar vertrouwde huisleverancier Alstom kiest.

Rene Warnders|01.08.16|18:48

Mooi. Nu het conventionele spoornet gereed maken voor 200 km/h. Lijkt mij niet meer dan redelijk. En niet niet alleen het westen laten genieten van deze trein!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alstom mag 79 nieuwe snelle treinen leveren aan NS | SpoorPro.nl

Alstom mag 79 nieuwe snelle treinen leveren aan NS

De Franse treinfabrikant Alstom mag definitief 79 nieuwe intercity’s leveren aan NS. Daarvoor hebben NS en Alstom vorige week een contract gesloten. Deze snelle intercity-treinen worden inzetbaar op de HSL én op het hoofdrailnet en kunnen 200 kilometer per uur rijden. Het contract bedraagt ruim 800 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

7 reacties op “Alstom mag 79 nieuwe snelle treinen leveren aan NS”

Herman Hoorweg|21.07.16|12:50

waarom niet ook met 300kv voor Belgie ?

Herman Hoorweg|21.07.16|12:52

waarom niet voor 3 kV voor Belgie

Loek van der Heide|21.07.16|16:25

In Limburg zet Arriva nu na 2021 3-stroomsoort-materieel in, Het lijkt mij dat met de spanningsystemen in ’t Alstom Coradio/-a concept een 2-spanningssysteem (1,8/3 kV) ook geen probleem hoeft te zijn.
En waar blijven Fryslân en Groningen/Weser-Ems nu met hun plannen voor -deel- elektrificatie op ’t Noorder Spoorwegstelsel Noord NL / Weser-Ems

Sèbastiaan de Groot|22.07.16|23:02

Ze kunnen beter de nieuwe treinen geschrikt maken voor 1500 en 3000 volt en 15000 volt en 25000 volt.
Zodat die nieuwe treinen ook in België en Duitsland en Frankrijk/Luxemburg kan rijden.

In de plaats van nu 1500 volt en 25000 volt.

Ik nu al zijn er problemen met treinen.
Waar door ze bij de grens stations moeten keren.

In deze tijd zijn er treinen die zonder problemen door kunnen rijden.
Nu zijn er problemen met trein dienst Duitsland Nederland en België.

Ronald de Visser|26.07.16|18:57

300 Kv dat is toch 300.000 Volt?

Ik ben blij dat de NS na het FYRA-debacle weer voor haar vertrouwde huisleverancier Alstom kiest.

Rene Warnders|01.08.16|18:48

Mooi. Nu het conventionele spoornet gereed maken voor 200 km/h. Lijkt mij niet meer dan redelijk. En niet niet alleen het westen laten genieten van deze trein!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.