Thalys, ERTMS, foto: INEA, Europese Commissie

Minder treinen staan stil op HSL door communicatiestoring ERTMS

Het aantal keren dat er een communicatiestoring van het ERTMS-systeem op de hogesnelheidslijn heeft plaatsgevonden, is in het vierde kwartaal van 2014 afgenomen tot 14. In het derde kwartaal kwam dit nog 59 keer voor. Ook is er een afname te zien in het aantal treinen dat als gevolg van deze storingen stil is komen staan (van 85 naar 43 procent). Dat staat in de voortgangsrapportage over HSL Zuid van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Door het verlies van de dataverbinding tussen de trein en de baan kan het treinverkeer stil komen staan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Minder treinen staan stil op HSL door communicatiestoring ERTMS”

Arco Sierts|09.04.15|11:14

De enig juiste oplossing voor radioverbindingsproblemen is parallel-redundante radiocommunicatie. Oftewel: verstuur de telegrammen gelijktijdig via 2 of meer verbindingen. Daarmee breng je de uitval terug tot nagenoeg nul. Klant blij! Er zijn voldoende mobiele dataproviders om dat mogelijk te maken. En als je GSMR als primaire interface blijft ondersteunen is de interoperabiliteit gewaarborgd.

Boeiend is de vraag waarom dergelijke simpele en goedkope ERTMS-innovaties niet tot stand komen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Minder treinen staan stil op HSL door communicatiestoring ERTMS | SpoorPro.nl
Thalys, ERTMS, foto: INEA, Europese Commissie

Minder treinen staan stil op HSL door communicatiestoring ERTMS

Het aantal keren dat er een communicatiestoring van het ERTMS-systeem op de hogesnelheidslijn heeft plaatsgevonden, is in het vierde kwartaal van 2014 afgenomen tot 14. In het derde kwartaal kwam dit nog 59 keer voor. Ook is er een afname te zien in het aantal treinen dat als gevolg van deze storingen stil is komen staan (van 85 naar 43 procent). Dat staat in de voortgangsrapportage over HSL Zuid van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Door het verlies van de dataverbinding tussen de trein en de baan kan het treinverkeer stil komen staan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Minder treinen staan stil op HSL door communicatiestoring ERTMS”

Arco Sierts|09.04.15|11:14

De enig juiste oplossing voor radioverbindingsproblemen is parallel-redundante radiocommunicatie. Oftewel: verstuur de telegrammen gelijktijdig via 2 of meer verbindingen. Daarmee breng je de uitval terug tot nagenoeg nul. Klant blij! Er zijn voldoende mobiele dataproviders om dat mogelijk te maken. En als je GSMR als primaire interface blijft ondersteunen is de interoperabiliteit gewaarborgd.

Boeiend is de vraag waarom dergelijke simpele en goedkope ERTMS-innovaties niet tot stand komen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.