‘Nieuwe intercity’s hooguit pas in 2018 tussen Amsterdam en Eindhoven’

De zes extra intercity’s die NS wil laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven, zijn waarschijnlijk nog niet beschikbaar wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat eind 2016. Het is realistischer om ze rond 2018 te verwachten. Dat vertelde Jeroen Fukken, programmadirecteur Beter en Meer van NS en ProRail, woensdag op de Dag van de Rail in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

4 reacties op “‘Nieuwe intercity’s hooguit pas in 2018 tussen Amsterdam en Eindhoven’”

Tjeerd Meere|25.06.15|16:53

Als er iedere 15 minuten al een trein gaat waarom dan tegen hoge kosten die frequentie verhogen. ( Stoptreinen nog niet eens meegerekend.) Volgens mij is frequentie verbetering op andere lijnen meer gewenst uit dit budget. Er is nu kennelijk al materieel gedoe. Biedt een landelijk goed spoorwegnet en verarm je niet in één traject zet dit dus op wat langere termijn en maak het op andere trajecten voor de reiziger ook fijn. De landelijke OV mobiliteit vraagt erom.

Stoffel Bos|25.06.15|21:55

Laat ze eerst maar die opgekalefaterde sloop-stellen (DDAR-3), die al afgevoerd waren, vervangen op Zwolle-Utrecht. De reizigers zijn de dagelijkse storingen meer dan zat. We willen onze DDZ’s terug.

Paul Lamote|26.06.15|08:43

@Stoffel Bos
Het DD-AR is nog heilig vergeleken met het Mat’64 dat nog steeds op grote schaal wordt ingezet in Brabant en Limburg. Dat is pas echt versleten rommel.

Iedere 10 minuten een IC is dan ook onzin zo lang NS niet in staat is om voldoende modern (stoptrein)materieel op de been te brengen. Daarnaast rijden de IC’s tussen Amsterdam/Schiphol-Eindhoven geen van alle op maximale lengte dus er is ook niet zo’n behoefte aan meer treinen.

Paul Lamote|26.06.15|12:23

DDAR is technich precies hetzelfde als DDZ.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Nieuwe intercity’s hooguit pas in 2018 tussen Amsterdam en Eindhoven’ | SpoorPro.nl

‘Nieuwe intercity’s hooguit pas in 2018 tussen Amsterdam en Eindhoven’

De zes extra intercity’s die NS wil laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven, zijn waarschijnlijk nog niet beschikbaar wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat eind 2016. Het is realistischer om ze rond 2018 te verwachten. Dat vertelde Jeroen Fukken, programmadirecteur Beter en Meer van NS en ProRail, woensdag op de Dag van de Rail in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

4 reacties op “‘Nieuwe intercity’s hooguit pas in 2018 tussen Amsterdam en Eindhoven’”

Tjeerd Meere|25.06.15|16:53

Als er iedere 15 minuten al een trein gaat waarom dan tegen hoge kosten die frequentie verhogen. ( Stoptreinen nog niet eens meegerekend.) Volgens mij is frequentie verbetering op andere lijnen meer gewenst uit dit budget. Er is nu kennelijk al materieel gedoe. Biedt een landelijk goed spoorwegnet en verarm je niet in één traject zet dit dus op wat langere termijn en maak het op andere trajecten voor de reiziger ook fijn. De landelijke OV mobiliteit vraagt erom.

Stoffel Bos|25.06.15|21:55

Laat ze eerst maar die opgekalefaterde sloop-stellen (DDAR-3), die al afgevoerd waren, vervangen op Zwolle-Utrecht. De reizigers zijn de dagelijkse storingen meer dan zat. We willen onze DDZ’s terug.

Paul Lamote|26.06.15|08:43

@Stoffel Bos
Het DD-AR is nog heilig vergeleken met het Mat’64 dat nog steeds op grote schaal wordt ingezet in Brabant en Limburg. Dat is pas echt versleten rommel.

Iedere 10 minuten een IC is dan ook onzin zo lang NS niet in staat is om voldoende modern (stoptrein)materieel op de been te brengen. Daarnaast rijden de IC’s tussen Amsterdam/Schiphol-Eindhoven geen van alle op maximale lengte dus er is ook niet zo’n behoefte aan meer treinen.

Paul Lamote|26.06.15|12:23

DDAR is technich precies hetzelfde als DDZ.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.