‘Assetmanagement ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat’

Het assetmanagement van ProRail dient bij Rijkswaterstaat ondergebracht te worden. Als dat gebeurt dan kunnen spoedoperaties, zoals vorige week aan de Moerdijkbrug, mogelijk worden voorkomen. Ook zal de service naar de spoorgoederenvervoerders verbeteren. Dat verwacht Hans-Willem Vroon van RailGood, belangenbehartiger voor het spoorgoederenvervoer.



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “‘Assetmanagement ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat’”

Stoffel Bos|21.04.16|13:08

Wat denkt Railgood te bereiken met het onderbrengen van Assetmanagement van ProRail bij Rijkswaterstaat. Zou het dan echt beter geregeld zijn? (Denk aan de Tunnels van de A73 en de A2).
Wat de integratie van KeyRail betreft: Dezelfde mensen zitten daar nog op dezelfde plaats. Alleen wordt op dit moment veel achterstallig onderhoud (ontstaan in de Keyrail tijd) weggewerkt. Om dan van mislukking te spreken … Tsja.

Ik proef in het artikel wat persoonlijke frustratie van de RailGood woordvoerder.

Dieter de Vroomen|21.04.16|19:14

Te kort door de bocht, want de eigenaar van het spoor (Rijksoverheid) bepaalt de prestatie en de asset manager (ProRail) voert uit. Goede uitgangspunten kunnen de pijn van spoedreparaties verlichten. Bijvoorbeeld dat het goederenvervoer minimaal last heeft van reparaties. RailGood moet de minister vragen om betere uitgangspunten. Als die niet goed uitgevoerd worden, dan mag je bij ProRail aankloppen.

Als Rijkswaterstaat toch verantwoordelijk wordt, voorspel ik alsnog vele spoedreparaties.

Fred Bompa|22.04.16|12:54

Ja goed idee, we hebben het nou de groenteboer laten proberen laten we nu de slager er eens op los laten.Wat een onzin, gewoon goed onderhoud plegen en niet maar rekken om de kosten te drukken, en het onderhoud in de dienstregeling in plannen.Want nu is het zo dat de vervoerders een infra willen van 100% maar het onderhoud moet wel allemaal gebeuren als er geen treinen rijden, in een paar uurtjes in de nacht, en storingen ? nou nu niet hoor kom vannacht maar terug aannemertje.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Assetmanagement ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat’ | SpoorPro.nl

‘Assetmanagement ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat’

Het assetmanagement van ProRail dient bij Rijkswaterstaat ondergebracht te worden. Als dat gebeurt dan kunnen spoedoperaties, zoals vorige week aan de Moerdijkbrug, mogelijk worden voorkomen. Ook zal de service naar de spoorgoederenvervoerders verbeteren. Dat verwacht Hans-Willem Vroon van RailGood, belangenbehartiger voor het spoorgoederenvervoer.



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “‘Assetmanagement ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat’”

Stoffel Bos|21.04.16|13:08

Wat denkt Railgood te bereiken met het onderbrengen van Assetmanagement van ProRail bij Rijkswaterstaat. Zou het dan echt beter geregeld zijn? (Denk aan de Tunnels van de A73 en de A2).
Wat de integratie van KeyRail betreft: Dezelfde mensen zitten daar nog op dezelfde plaats. Alleen wordt op dit moment veel achterstallig onderhoud (ontstaan in de Keyrail tijd) weggewerkt. Om dan van mislukking te spreken … Tsja.

Ik proef in het artikel wat persoonlijke frustratie van de RailGood woordvoerder.

Dieter de Vroomen|21.04.16|19:14

Te kort door de bocht, want de eigenaar van het spoor (Rijksoverheid) bepaalt de prestatie en de asset manager (ProRail) voert uit. Goede uitgangspunten kunnen de pijn van spoedreparaties verlichten. Bijvoorbeeld dat het goederenvervoer minimaal last heeft van reparaties. RailGood moet de minister vragen om betere uitgangspunten. Als die niet goed uitgevoerd worden, dan mag je bij ProRail aankloppen.

Als Rijkswaterstaat toch verantwoordelijk wordt, voorspel ik alsnog vele spoedreparaties.

Fred Bompa|22.04.16|12:54

Ja goed idee, we hebben het nou de groenteboer laten proberen laten we nu de slager er eens op los laten.Wat een onzin, gewoon goed onderhoud plegen en niet maar rekken om de kosten te drukken, en het onderhoud in de dienstregeling in plannen.Want nu is het zo dat de vervoerders een infra willen van 100% maar het onderhoud moet wel allemaal gebeuren als er geen treinen rijden, in een paar uurtjes in de nacht, en storingen ? nou nu niet hoor kom vannacht maar terug aannemertje.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.