Betinna Feldhausen van DB Netz AG

Planning Duitse deel Betuweroute in gevaar door bezwaarprocedures

Foto: Marieke van Gompel

Bezwaarprocedures rondom vergunningen kunnen mogelijk roet in het eten gooien van de planning voor de werkzaamheden aan het Duitse deel van de Betuweroute. Van de twaalf vergunningen die er zijn aangevraagd voor de werkzaamheden aan de goederenspoorlijn is er nog maar één verleend. Daarnaast lopen er diverse bezwaarprocedures. Daardoor is het onzeker of het zogeheten Derde Spoor volgens planning in 2022 klaar zal zijn. Dat werd dinsdag duidelijk tijdens een bijeenkomst over de goederenspoorlijn in het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) van ProRail in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Planning Duitse deel Betuweroute in gevaar door bezwaarprocedures”

Wim Broerse|07.04.16|16:30

Waarvoor sta ik hier niet van te kijken? Dat er bezwaarprocedures zouden komen kon iedere malloot op zijn tien vingers natellen. En dan ligt het aan o.a. de omwonenden hoe snel de vergunningen rond zijn? Tuurlijk, je zal maar een net huisje hebben en je krijgt ineens (nog een) spoor in je achter- of voortuin. Zou ik ook bezwaar tegen maken. Volgens mij had men dit kunnen voorzien. Snap ik zelfs.
Om met een bekende Nederlander te spreken: Zijn zij nou zo dom, of ben ik nou zo slim……

Fred van Assendelft|07.04.16|21:42

Niet om de hete brij heendraaien: Duitsland zit er niet op te wachten dat er een goede verbinding met Rotterdam komt. Liever alles via Hamburg.

Arco Sierts|19.04.16|14:07

voordat we de beschuldigende vinger richting de buren wijzen: wat hadden we ook al afgesproken in de Overeenkomst van Warnemuende? Juist: spreiding over de drie grensovergangen. Dat NL vrijwel alles van de Betuweroute over Emmerich wil laten rijden, is onze eigen NL-politieke keuze. En dat Emmerich-Overhause daarvoor eerder volloopt is een gevolg van die keuze :-O

Kortom, eerst ff in de spiegel kijken, voordat je de buren (evident vals) beschuldigt van ‘Hamburgse voortrekkerij’…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Planning Duitse deel Betuweroute in gevaar door bezwaarprocedures | SpoorPro.nl
Betinna Feldhausen van DB Netz AG

Planning Duitse deel Betuweroute in gevaar door bezwaarprocedures

Foto: Marieke van Gompel

Bezwaarprocedures rondom vergunningen kunnen mogelijk roet in het eten gooien van de planning voor de werkzaamheden aan het Duitse deel van de Betuweroute. Van de twaalf vergunningen die er zijn aangevraagd voor de werkzaamheden aan de goederenspoorlijn is er nog maar één verleend. Daarnaast lopen er diverse bezwaarprocedures. Daardoor is het onzeker of het zogeheten Derde Spoor volgens planning in 2022 klaar zal zijn. Dat werd dinsdag duidelijk tijdens een bijeenkomst over de goederenspoorlijn in het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) van ProRail in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Planning Duitse deel Betuweroute in gevaar door bezwaarprocedures”

Wim Broerse|07.04.16|16:30

Waarvoor sta ik hier niet van te kijken? Dat er bezwaarprocedures zouden komen kon iedere malloot op zijn tien vingers natellen. En dan ligt het aan o.a. de omwonenden hoe snel de vergunningen rond zijn? Tuurlijk, je zal maar een net huisje hebben en je krijgt ineens (nog een) spoor in je achter- of voortuin. Zou ik ook bezwaar tegen maken. Volgens mij had men dit kunnen voorzien. Snap ik zelfs.
Om met een bekende Nederlander te spreken: Zijn zij nou zo dom, of ben ik nou zo slim……

Fred van Assendelft|07.04.16|21:42

Niet om de hete brij heendraaien: Duitsland zit er niet op te wachten dat er een goede verbinding met Rotterdam komt. Liever alles via Hamburg.

Arco Sierts|19.04.16|14:07

voordat we de beschuldigende vinger richting de buren wijzen: wat hadden we ook al afgesproken in de Overeenkomst van Warnemuende? Juist: spreiding over de drie grensovergangen. Dat NL vrijwel alles van de Betuweroute over Emmerich wil laten rijden, is onze eigen NL-politieke keuze. En dat Emmerich-Overhause daarvoor eerder volloopt is een gevolg van die keuze :-O

Kortom, eerst ff in de spiegel kijken, voordat je de buren (evident vals) beschuldigt van ‘Hamburgse voortrekkerij’…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.