Hans de Boer, voorzitter, VNO-NCW

VNO-NCW: goede achterland-verbindingen nodig voor concurrentiekracht

Bij de afspraken over het spoorgoederenvervoer en de Tweede Maasvlakte hoort een beleid dat gericht is op de ontwikkeling van de achterland-verbindingen. Kabinetsbesluiten over een forse verhoging van de gebruikersvergoeding zijn daarmee strijdig. Goede spoorverbindingen naar het achterland en met name Duitsland, zijn nodig voor de concurrentiekracht van de Nederlandse industrie en de zeehavens. Dat zei voorzitter Hans de Boer van VNO-NCW dinsdag bij de KNV nieuwjaarsreceptie.

Volgens het new climate initiative van de mondiale commissie voor economie en klimaat (The New Climate Economy Report) is de compacte stad met een fijnmazig OV-netwerk de toekomst. Nederland wil van de ‘slimme stad’ een speerpunt maken voor haar voorzitterschap van de Europese Unie in 2016. De Boer adviseerde de vervoersector: “Gebruik dit jaar om heel duidelijk maken dat die slimme stad niet kan bestaan, zonder slimme faciliteiten voor mobiliteit.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VNO-NCW: goede achterland-verbindingen nodig voor concurrentiekracht | SpoorPro.nl
Hans de Boer, voorzitter, VNO-NCW

VNO-NCW: goede achterland-verbindingen nodig voor concurrentiekracht

Bij de afspraken over het spoorgoederenvervoer en de Tweede Maasvlakte hoort een beleid dat gericht is op de ontwikkeling van de achterland-verbindingen. Kabinetsbesluiten over een forse verhoging van de gebruikersvergoeding zijn daarmee strijdig. Goede spoorverbindingen naar het achterland en met name Duitsland, zijn nodig voor de concurrentiekracht van de Nederlandse industrie en de zeehavens. Dat zei voorzitter Hans de Boer van VNO-NCW dinsdag bij de KNV nieuwjaarsreceptie.

Volgens het new climate initiative van de mondiale commissie voor economie en klimaat (The New Climate Economy Report) is de compacte stad met een fijnmazig OV-netwerk de toekomst. Nederland wil van de ‘slimme stad’ een speerpunt maken voor haar voorzitterschap van de Europese Unie in 2016. De Boer adviseerde de vervoersector: “Gebruik dit jaar om heel duidelijk maken dat die slimme stad niet kan bestaan, zonder slimme faciliteiten voor mobiliteit.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.