Betuweroute, goederenlijn

EVO: kabinet moet inspelen op groei spoorgoederenvervoer

Het kabinet kan het prille herstel van de Nederlandse economie versnellen door de toenemende administratieve lasten voor het bedrijfsleven een halt toe te roepen, te investeren in infrastructuur en controles op het spoorgoederenvervoer efficiënter te maken. Dit stelt verladersorganisatie EVO voorafgaand aan de begrotingsonderhandelingen die maandag beginnen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “EVO: kabinet moet inspelen op groei spoorgoederenvervoer”

StichtingSpoorhinder|10.04.14|13:46

Na een halve eeuw burgers opzadelen met onveiligheid, geluid en trillingen is de grens bereikt. Burgers moeten zich bekommeren om het milieu om vervolgens de overlast van het spoorgoederenvervoer te accepteren. EVO moet zich niet inspannen voor extra capaciteit op het bestaand spoor maar de realisatie van een gezonde infrastructuur met een moderne invulling. EVO geeft te kennen als organisatie geen maatschappelijke verantwoordelijkheid te dragen.

Ans van Duuren|12.04.14|23:49

Helemaal met Stichting Spoorhinder eens. Denk eerst eens aan de burgers en kijk dan eens verder. Geen goederenvervoer over het bestaande spoor, alleen via de Betuweroute en verder via het water.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.