Betuweroute, goederenlijn

Capaciteitsbeperking door aanleg derde spoor Duitsland valt mee

De capaciteitsbeperking als gevolg van de aanleg van het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen is minder groot dan aanvankelijk gedacht. In plaats van slechts 12 treinen per dag zullen straks minimaal 25 tot 40 treinen kunnen rijden tijdens de meest intensieve bouwperiode. Zo werd duidelijk uit de gastlezing van Eric Bezem, voorzitter van de Stuurgroep Derde Spoor Duitsland, tijdens het Spoorcafé vorige week donderdag. Dat meldt Rail Cargo.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

2 reacties op “Capaciteitsbeperking door aanleg derde spoor Duitsland valt mee”

Henk-Jan Wormgoor|27.02.14|12:05

Nog efficiënter en moderner werken geeft wellicht nog meer mogelijkheiden:
maak noodspoor voor 30 a 40 km/h.
Wellicht op de andere sporen ook gegarandeerde snelheidsrecuctie bij de werkzaamheden.
Maak buffers op emplacementen in bijv. Zevenaar en Emmerich en wellicht elders.
Moderne continue 100% communicatie, detectie, controle en beveiliging voor vervoer door de zo ontstane flessehals.
Dan kan er wellicht nog meer door en … 100% veilig!

Lex van der Poel|27.02.14|16:24

Rail Capacity by Instant Safety, door direct werkplekbeveiliging bij spoorwerkzaamheden te activeren, middels de RC-Technology van Dual Inventive levert dit direct veel extra ruimte in de capaciteit voor bijvoorbeeld de Brabant Route. Neem gerust contact met ons op voor Proven cases op meer dan 800km van het NL spoor, waaronder Eindhoven en Amsterdam. Mvgr. Lex van der Poel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Capaciteitsbeperking door aanleg derde spoor Duitsland valt mee | SpoorPro.nl
Betuweroute, goederenlijn

Capaciteitsbeperking door aanleg derde spoor Duitsland valt mee

De capaciteitsbeperking als gevolg van de aanleg van het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen is minder groot dan aanvankelijk gedacht. In plaats van slechts 12 treinen per dag zullen straks minimaal 25 tot 40 treinen kunnen rijden tijdens de meest intensieve bouwperiode. Zo werd duidelijk uit de gastlezing van Eric Bezem, voorzitter van de Stuurgroep Derde Spoor Duitsland, tijdens het Spoorcafé vorige week donderdag. Dat meldt Rail Cargo.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

2 reacties op “Capaciteitsbeperking door aanleg derde spoor Duitsland valt mee”

Henk-Jan Wormgoor|27.02.14|12:05

Nog efficiënter en moderner werken geeft wellicht nog meer mogelijkheiden:
maak noodspoor voor 30 a 40 km/h.
Wellicht op de andere sporen ook gegarandeerde snelheidsrecuctie bij de werkzaamheden.
Maak buffers op emplacementen in bijv. Zevenaar en Emmerich en wellicht elders.
Moderne continue 100% communicatie, detectie, controle en beveiliging voor vervoer door de zo ontstane flessehals.
Dan kan er wellicht nog meer door en … 100% veilig!

Lex van der Poel|27.02.14|16:24

Rail Capacity by Instant Safety, door direct werkplekbeveiliging bij spoorwerkzaamheden te activeren, middels de RC-Technology van Dual Inventive levert dit direct veel extra ruimte in de capaciteit voor bijvoorbeeld de Brabant Route. Neem gerust contact met ons op voor Proven cases op meer dan 800km van het NL spoor, waaronder Eindhoven en Amsterdam. Mvgr. Lex van der Poel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.