Lek, goederentrein, Kijfhoek

Lek in ketelwagen op Kijfhoek, geen gevaar voor omgeving

ANP, voor eenmalig gebruik!

Het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht is donderdag uit voorzorg enkele uren stilgelegd vanwege een lek in een ketelwagen van een goederentrein op Kijfhoek. In de ketelwagen zaten resten van de giftige en ontvlambare stof acrylnitryl. Het lek wordt gedicht en volgens de brandweer is er geen gevaar voor de omgeving. Omstreeks 16.00 uur is het treinverkeer weer langzaam hervat, zo meldt de NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Lek in ketelwagen op Kijfhoek, geen gevaar voor omgeving”

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:34

Waarom is er op 13 sept 2013 een trein brand geweest in Wetteren Belgie? Een treinbrand ontstaat niet zo maar. Dit moet regelmatig getest worden. Ook de stoomwezen-eisen en lektesten en NDO etc. APK voor het spoormaterieel! VCA diploma voor de machinisten!

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:49

Goederentreinen zijn onvoldoende beveiligd: vonken alom op het spoor, geen passende brandblusinstallatie op de wagons, geen ontspoorbeveiliging, geen zicht op middelste of laatste wagon, geen trillingsmeters aan boord van wagons, geen boordwerktuigkundige /procesoperator/ veiligheidsdeskundige/ rampenbestrijder aan boord, geen vca diploma van bestuurders. 105 km/h scheuren en wiebelen door de nacht. Meer veiligheid en systemen etc. in oa (petro-) chemie, energietechniek, luchtvaart, defensie.

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|10:06

Voor iedere rit: veiligheidcheck, materieel check, (be)lading check, documenten check, noodreparaties uitvoeren en storingen/afwijkingen systematisch melden.
Jaarlijks systematische APK-keuring van alle Europees materieel, spoor en systemen.
Inzet van camera’s, snuffelapparatuur, audio analyse, weegbruggen, trillingsdetectie, etc. en (remote-) controlekamers voor systematische on- en off-line checks.
Systematische check van ILT etc. mbt gemelde afwijkingen zoals genoemd in artikel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Lek in ketelwagen op Kijfhoek, geen gevaar voor omgeving | SpoorPro.nl
Lek, goederentrein, Kijfhoek

Lek in ketelwagen op Kijfhoek, geen gevaar voor omgeving

ANP, voor eenmalig gebruik!

Het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht is donderdag uit voorzorg enkele uren stilgelegd vanwege een lek in een ketelwagen van een goederentrein op Kijfhoek. In de ketelwagen zaten resten van de giftige en ontvlambare stof acrylnitryl. Het lek wordt gedicht en volgens de brandweer is er geen gevaar voor de omgeving. Omstreeks 16.00 uur is het treinverkeer weer langzaam hervat, zo meldt de NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Lek in ketelwagen op Kijfhoek, geen gevaar voor omgeving”

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:34

Waarom is er op 13 sept 2013 een trein brand geweest in Wetteren Belgie? Een treinbrand ontstaat niet zo maar. Dit moet regelmatig getest worden. Ook de stoomwezen-eisen en lektesten en NDO etc. APK voor het spoormaterieel! VCA diploma voor de machinisten!

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:49

Goederentreinen zijn onvoldoende beveiligd: vonken alom op het spoor, geen passende brandblusinstallatie op de wagons, geen ontspoorbeveiliging, geen zicht op middelste of laatste wagon, geen trillingsmeters aan boord van wagons, geen boordwerktuigkundige /procesoperator/ veiligheidsdeskundige/ rampenbestrijder aan boord, geen vca diploma van bestuurders. 105 km/h scheuren en wiebelen door de nacht. Meer veiligheid en systemen etc. in oa (petro-) chemie, energietechniek, luchtvaart, defensie.

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|10:06

Voor iedere rit: veiligheidcheck, materieel check, (be)lading check, documenten check, noodreparaties uitvoeren en storingen/afwijkingen systematisch melden.
Jaarlijks systematische APK-keuring van alle Europees materieel, spoor en systemen.
Inzet van camera’s, snuffelapparatuur, audio analyse, weegbruggen, trillingsdetectie, etc. en (remote-) controlekamers voor systematische on- en off-line checks.
Systematische check van ILT etc. mbt gemelde afwijkingen zoals genoemd in artikel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.