Spoorgoederenvervoer met ruim tien procent gekrompen

Het spoorgoederenvervoer is in 2012 met ruim tien procent gekrompen. Dat is een sterkere terugval dan in de rest van het goederenvervoer, meldt KNV Spoorgoederenvervoer. De werkgeversvereniging pleit voor maatregelen om de crisissituatie in het Nederlandse spoorgoederenvervoer te bestrijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Spoorgoederenvervoer met ruim tien procent gekrompen”

Wim|23.08.12|21:14

Als Nederland niet langs een zijspoor in Europa wil staan, dan zal het op korte termijn moeten investeren in:
– Opheffen ATB en 25KV eilanden op de betuwe lijn, zodat er geen dure multicourante e-locs meer nodig zijn om voor een paar kilometer onder de oude 1500VDC (met ATB) te rijden in Zevenaar-Grens en Kijfhoek-Barendrecht vork.
– Investeren in een betere goede goederen verbinding tussen de betuwelijn en Oldenzaal grens (verdubbelen en elektrificeren Hengelo-Zutphen).
– Invoeren ERTMS / ETCS

Wim|23.08.12|21:18

– Vervangen van ATB door de europese standaard ERMTS / ETCS.
– Vervangen van de 1500VDC naar 25KVAC bovenleiding (ook de europese standaard).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorgoederenvervoer met ruim tien procent gekrompen | SpoorPro.nl

Spoorgoederenvervoer met ruim tien procent gekrompen

Het spoorgoederenvervoer is in 2012 met ruim tien procent gekrompen. Dat is een sterkere terugval dan in de rest van het goederenvervoer, meldt KNV Spoorgoederenvervoer. De werkgeversvereniging pleit voor maatregelen om de crisissituatie in het Nederlandse spoorgoederenvervoer te bestrijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Spoorgoederenvervoer met ruim tien procent gekrompen”

Wim|23.08.12|21:14

Als Nederland niet langs een zijspoor in Europa wil staan, dan zal het op korte termijn moeten investeren in:
– Opheffen ATB en 25KV eilanden op de betuwe lijn, zodat er geen dure multicourante e-locs meer nodig zijn om voor een paar kilometer onder de oude 1500VDC (met ATB) te rijden in Zevenaar-Grens en Kijfhoek-Barendrecht vork.
– Investeren in een betere goede goederen verbinding tussen de betuwelijn en Oldenzaal grens (verdubbelen en elektrificeren Hengelo-Zutphen).
– Invoeren ERTMS / ETCS

Wim|23.08.12|21:18

– Vervangen van ATB door de europese standaard ERMTS / ETCS.
– Vervangen van de 1500VDC naar 25KVAC bovenleiding (ook de europese standaard).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.