Goederentrein Breda

Cijfers toename spoorgoederenvervoer bijgesteld

De cijfers over het spoorgoederenvervoer vallen in de toekomst waarschijnlijk twintig procent lager uit dan eerder was berekend. Dat blijkt uit extra onderzoeken die zijn gedaan naar de uitbreiding van het spoorgoederenvervoer door Oost-Nederland. De economische crisis blijkt daarvan de oorzaak te zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Cijfers toename spoorgoederenvervoer bijgesteld”

B.I.Kolster|20.07.12|00:10

Ongelofelijk dat er een speciale lijn is gebouwd voor goedrenvervoer die aan zeer veel eisen moest voldoen en dat nu het geld op sturen we kilometerslange goedrentreinen door centra van steden gaan sturen……. Dit kan echt niet. En dat alles om de doorvoer te faciliteren, waarop de ec. de toegevoegde waarde geringer is dan de marge van Albert Hein. Slechts een paar transport en overslagbedrijven profiteren hiervan en dan ook nog gesubsidieerd. De politiek is in de transportlobby getuind…..

w.brouwer|20.07.12|13:31

Een slechtere investering dan in spoorgoederenvervoer is niet denkbaar.
De kosten /baten analyse van spoorgoederenvervoer is negatief, de hinder voor de omgeving is enorm. De vervuiler betaalt niet. Waardedaling onroerend goed langs lijn Elst -Arnhem – Deventer \- Hengelo wordt geschat op 600 miljoen euro.

Simon|23.07.12|09:38

Door onze ligging aan zee zijn wij een belangrijk handels- en doorvoerland.
Dit heeft ons altijd veel welvaart gebracht.
Hiervoor zijn goede wegen, vaarwegen, luchthavens en ook spoorwegen noodzakelijk.
Bij aanleg en beheer van deze infrastructuur worden altijd veel maatregelen genomen om ons dicht bevolkte land leefbaar te houden. Ook van de gebruikers worden maatregelen verlangd.
Soms kost dat inderdaad erg veel geld terwijl de opbrengst niet altijd in geld is uit te drukken.

Dennis|27.08.12|17:36

De bewoners langs het spoor moeten niet zoveel “huilen” het spoor ligt er al meer dan 100 jaar, dan had je er maar niet moeten gaan wonen. En ja er ligt een betuweroute naar Duitsland, maar dat is nou eenmaal niet voor alle bestemmingen de kortste route. Richting Polen en noord Duitsland ben je via Oldenzaal en Bad Bentheim vele uren sneller op de eindbestemming.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Cijfers toename spoorgoederenvervoer bijgesteld | SpoorPro.nl
Goederentrein Breda

Cijfers toename spoorgoederenvervoer bijgesteld

De cijfers over het spoorgoederenvervoer vallen in de toekomst waarschijnlijk twintig procent lager uit dan eerder was berekend. Dat blijkt uit extra onderzoeken die zijn gedaan naar de uitbreiding van het spoorgoederenvervoer door Oost-Nederland. De economische crisis blijkt daarvan de oorzaak te zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Cijfers toename spoorgoederenvervoer bijgesteld”

B.I.Kolster|20.07.12|00:10

Ongelofelijk dat er een speciale lijn is gebouwd voor goedrenvervoer die aan zeer veel eisen moest voldoen en dat nu het geld op sturen we kilometerslange goedrentreinen door centra van steden gaan sturen……. Dit kan echt niet. En dat alles om de doorvoer te faciliteren, waarop de ec. de toegevoegde waarde geringer is dan de marge van Albert Hein. Slechts een paar transport en overslagbedrijven profiteren hiervan en dan ook nog gesubsidieerd. De politiek is in de transportlobby getuind…..

w.brouwer|20.07.12|13:31

Een slechtere investering dan in spoorgoederenvervoer is niet denkbaar.
De kosten /baten analyse van spoorgoederenvervoer is negatief, de hinder voor de omgeving is enorm. De vervuiler betaalt niet. Waardedaling onroerend goed langs lijn Elst -Arnhem – Deventer \- Hengelo wordt geschat op 600 miljoen euro.

Simon|23.07.12|09:38

Door onze ligging aan zee zijn wij een belangrijk handels- en doorvoerland.
Dit heeft ons altijd veel welvaart gebracht.
Hiervoor zijn goede wegen, vaarwegen, luchthavens en ook spoorwegen noodzakelijk.
Bij aanleg en beheer van deze infrastructuur worden altijd veel maatregelen genomen om ons dicht bevolkte land leefbaar te houden. Ook van de gebruikers worden maatregelen verlangd.
Soms kost dat inderdaad erg veel geld terwijl de opbrengst niet altijd in geld is uit te drukken.

Dennis|27.08.12|17:36

De bewoners langs het spoor moeten niet zoveel “huilen” het spoor ligt er al meer dan 100 jaar, dan had je er maar niet moeten gaan wonen. En ja er ligt een betuweroute naar Duitsland, maar dat is nou eenmaal niet voor alle bestemmingen de kortste route. Richting Polen en noord Duitsland ben je via Oldenzaal en Bad Bentheim vele uren sneller op de eindbestemming.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.